Återbetalnings Policy
För att vara berättigad till en retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, använd eller oanvänd, med taggar och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller inköpsbeviset.
För att påbörja en retur kan du kontakta oss på Support@devena.se.
Om din retur accepteras skickar vi Instruktioner om hur och vart du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först ha begärt en retur kommer inte att accepteras.
Du kan alltid kontakta oss om du har frågor om returer på Support@devena.se
Skador och problem
Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och göra det rätt.
Undantag / ej returnerbara artiklar
Vissa typer av varor kan inte returneras, t.ex. färskvaror (som livsmedel, blommor eller växter), specialanpassade produkter (som specialbeställningar eller personliga artiklar) och varor för personlig vård (som skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer av farliga material, brandfarliga vätskor eller gaser. Kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.
Utbyten
Det snabbaste sättet att se till att du får det du vill ha är att returnera den vara du har, och när returen har accepterats gör du ett separat köp av den nya varan.
Europeiska unionens 14 dagars ångerrätt
Om varan skickas till Europeiska unionen har du trots ovanstående rätt att annullera eller returnera din beställning inom 14 dagar, oavsett anledning och utan motivering. Som ovan måste din vara vara i samma skick som du fick den, använd eller oanvänd, med taggar och i sin originalförpackning. Du behöver också kvittot eller inköpsbeviset.
Återbetalning
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur, och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om återbetalningen godkänns återbetalas du automatiskt till ditt ursprungliga betalsätt inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på Support@devena.se.